Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inAquila, Frank D.
InstitutionPhi Delta Kappa Educational Foundation, Bloomington, IN.
TitelTitle IX: Implications for Education of Women. Fastback 156.
Quelle(1981), (51 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
ISBN0-87367-156-2
SchlagwörterLeitfaden; Recht; Compliance (Legal); Educational Change; Educational Legislation; Educational Practices; Equal Education; Federal Legislation; Public Education; Sex Discrimination; Womens Education
AbstractThis publication, divided into five sections, reviews Title IX regulations and provides interpretations to help educators achieve educational equity in their schools. An overview of Title IX regulations discusses persons covered by the legislation, admission and recruitment policies, treatment of students, and employment practices. The second section presents answers to basic questions about Title IX. The third section contains illustrative situations, stating problems, status, and recommendations for practices regarding compliance, employment policies, pregnancy, athletics, access to courses, honors and awards, differential treatment, admissions policies, physical education, and counseling materials. A legal update on Title IX, citing several legal cases, is given in the fourth section. The fifth section contains suggestions for administrators. (CJ)
AnmerkungenPhi Delta Kappa, Eighth and Union, Box 789, Bloomington, IN 47402 ($.75).
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: